Polecamy
Ścieżka powrotu
Treść strony
E-lekcje, nauczanie zdalne… To nowa rzeczywistość szkół w całej Polsce. Jak radzą sobie z tym wyzwaniem nasze placówki? W najbliższych dniach odwiedzimy wirtualnie wszystkie szkoły z gminy Zblewo, by opowiedzieć i pokazać Państwu, jak to wygląda u nas. Dziś zapraszamy na relację z Pinczyna…
„WSZYSCY TĘSKNIMY ZA NASZYMI PRZEDSZKOLAKAMI I UCZNIAMI”
czyli PRACA ZDALNA W SZKOLE I W PRZEDSZKOLU W PINCZYNIE
Od czwartku - 19 marca br. Zespół Kształcenia i Wychowania w Pinczynie, podobnie jak tysiące szkół w Polsce, ale i nie tylko, bo już i na całym świecie pracuje zdalnie.
Od 25 marca szkoła i przedszkole rozpoczęło kształcenie na odległość realizując podstawę programową. Cała sytuacja spowodowana jest epidemią koronowirusa - COVID 19, która jest bardzo niebezpieczna dla ludzi, zagraża ich życiu. Sytuacja jest bardzo poważna.
W przedszkolu i w szkole zostały zawieszone wszystkie zajęcia edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze. Za dyrekcją, nauczycielami i paniami pracującymi
w administracji szkoły ogrom pracy, którą wykonali i nadal wykonują, aby przygotować pracę szkoły i przedszkola w tym trudnym okresie.
Od pierwszych dni wszyscy nauczyciele podjęli się trudnego zadania pracy z dziećmi w formie tzw. zdalnego nauczania. Na bieżąco dostosowują metody pracy do możliwości uczniów, samodzielnie się dokształcają, tworzą materiały dla uczniów, rodziców i dla samych siebie, wykorzystując do tego zasoby Internetu. Pracując posługują się najczęściej prywatnym sprzętem komputerowym i własnymi środkami łączności.
Po wprowadzeniu nowych rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej przygotowano nowe plany lekcji, praca nauczycieli i dzieci przeniosła się do Sieci. Zarówno nauczyciele, uczniowie i ich rodzice natrafiają na wiele problemów próbując dostosować pracę do trudnej sytuacji. Początki nie są łatwe, ale nie ma innego wyjścia z tej sytuacji, gdyż nie wiemy, jak długo będzie trwał taki stan, nauczanie musi być realizowane.
Prawie wszyscy nasi uczniowie zaopatrzeni są w urządzenia, które wykorzystują do pracy zdalnej, należą do nich m.in. komputery, laptopy, tablety i telefony komórkowe.
Nauczyciele uwzględniają możliwości uczniów, starają się nie przeciążać dzieci. Wykorzystują w swojej pracy dostępne kanały komunikacji, np. dziennik elektroniczny Librus, platformy e-learningowe, pocztę elektroniczną, dostępne komunikatory, stronę internetową szkoły.
Z najmłodszymi dziećmi mamy kontakt poprzez rodziców. Wspieramy ich, przesyłając propozycje zabaw i ćwiczeń, rozmawiamy, wyjaśniamy, przesyłamy między sobą fotorelacje , filmiki i słowa wzajemnego wsparcia.
Wszyscy tęsknimy za naszymi przedszkolakami i uczniami. Każdy z nas przyznaje, że codzienny kontakt z dziećmi w szkole i w przedszkolu, to sens naszej pracy. Bardzo nam tego brakuje.
Naszym głównym zadaniem w obliczu epidemii jest też przede wszystkim dbałość o zdrowie naszych wychowanków, ale także dbałość o zdrowie własne i naszych rodzin. Wszyscy dostosowujemy się do wprowadzonych ograniczeń.
/Ewa Niemczyk/